GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 180

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 180

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

156

Disp. VI.

De Pbopagationb Pbccati Originalis.

Secundo efficienter procurando & producehdo tum tanquam causa prima, tum tainquam causa sola, substratum liujus peccati cui inhaeret & adhaeret, facultates scil. & vires naturales humanas Oinne enini malum fundatur in bono. Tertio, permittendo ut omne peccatum, sic & originale Quarto non suppeditando (quod fecit in prinia creatione) donum imaginis suae, sine quo tamennon potest evitari peccatum originale. Alii vocant hoc substractionem & privationem imaginis quae tamen intelligenda est, ut dicemus thesi 4. Neque enim actio realis & positiva hic intercedit, sed tantum non actio, seu cessatio ab actu. Postremus autem hic actus Dei seu potius cessatio ab actu, est opus justitiae punientis propter reatum primi peccati onmibus communem. Et respectu hujus providentiae divinae momenti peccatum originale per extrinsecam denominationem vocatur poena, quamvis intrinsece, & sua natura haut aliter ac peccata nonnulla actualia dicuntur poenae aliorum pecsit peccatum catorum, & Deus dicitur indurare, in mentem reprobamtradere,pervertere,seducere, efficaciam erroris immittere. Distinguitur enim privatio Dei privans, induratio indurans, excoecatio excoecans, &c. hoc est Dei providentia propter peccatum hominum, peccalum permittens, gratiam non [pag. 1098] suppeditans, mcdia StauxUia quaedam subtrahens, Satanae 8c improbis frena laxans, adhaec peccatum illud po:

:

;

ordinans, dirigens, ac convertens in bonum, h. e. riialo illo tanquam occasioiw quasi maleria bonum aliquod sive justitiac sivc misericordiae cducens 8c producens, ab ipsa coecitate, duritie hominis seu induratione indurata, &c. Illud enim est pulcherrima providentia & justa poena a Deo autore, hoc vero est turpissima macula & injusta culpa solius hominis, tanquam subjecti & tanquam causae. Deus enim ejus nullo modo est author, sed tantum antecedentium illorum, quae modo diximus, ad quae sequitur peccatum necessitate cousequentiae. Pluribus haec persequi argustia Thesium non patitur. Interim videri possunt de peccato, poena peccati, Scholastici ad. 1. 2. qu. 27. art. 3. & ex iis Becanus parl. 2. theol. scholaslic. lom. 1. tr.2. c. 8. qu. 4. Ex nostris Rivetus in Hoseamp. 149. Ttvissus contra Arminiuin, Makkovius in Colleg. Dispulat. anno 1625. Ipse Arminius pleraque nostraproposuit, in Dispul. de Provident. Dei in malo. Et Vorstius in Apolog. contra Jesuitas Monasterienses. Conf. Disp. de Usibus peccati per accidens. Si quis porro variantes de propagatione opiniones, earumque examen videre desiderat, is adeat sententiarios in 2 dist. 31. 8i Thoniam in 1. 2. qu. 81. cum commentator. ~Eu.ndxinimquaest.disp. de peccato originali qu. 4. arl. 3. Viguer. in Instit. c. 18. Bellermin (ib. 4. de amiss. c/rat. c. 11. 12. cum Antagonistis imprimis Ainesius in Bellannino Enervato, & Chamkr. Becan. Thcolog. Scholast, p. 2. tom. 1. tr. 2. Meisner. Philosoph. Sobr. Molinaei dispul. depeccat. Originali, & anal. Armin. c. 10. aliosque authores passim his Thesibus citatos. Consect. 1. ITtnc constat absurde disputari de propagatione peccati per rorpus, aut per animam. Cum per neulrum propagetur: neque enim vel ad momentum exstitit unquam hominis generandi anima aut corpus complele organicum sitive

8c

seorsim ante 8c exlra composilum. Cousect. 2. Nec salis feliciter distingui triplicia tempora, seu momenta, quibus corruptio hujus peccati hominem inficit; scil. conceplionis, formationis, nativilalis. Cum non injiciat nec inhaereat aut inexistat ante illud naturac 8c tcmporis momentum, quo generatio peragilur, 8c homo dicitur genitus. Consectar. 3. Rejicimus nugamentum illud Thalmiulicum, de concupiscentia subrepente in nalivitate 8cnon in plasmalione; quia alioquin infans streperet. Refert Paulus Ricius

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 180

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's