GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 346

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 346

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

322

D

rum

significationem

buchim

part.

aliosque

cit.

3.

i

cap.

s p.

XI.

De Sabbatho

et Festis.

& commemorationem. Resp. Ita sentit Maymonides more Ne31. Adcle Joseph Album in libro Ikkarim, R. Isacum Arama,

a R. Menasse ben Israel Conciliat. in Exod. qu. 37.

Ex

nostris nonnulli

idem fere asserunt, qui & tertiam rationem addunt; ut sit signum salutaris foederis. Ego fateor me non satis videre demonstratam relationem finis ac destinati seu peculiaris medii, & signi seu sacramenti ac signati. Sabbatho tam Judaico quam nostro promiscue omnia Dei & attributa, & opera, tam judicia quam beneficia, & promissiones & praecepta, cognoscenda, ac meditanda (ut constat ex Psal. 92.) ex quibus variae rationes desumi possunt, quibus ad Dei cultum & Sabbathi observationem commovemur. e. gr. Vos Israelitae ne profanate Sabbathum, sed diligenter illud observate Ratio gemina est, Deus vos in captivitatem Babylonicam detrusit, & inde rursum liberavit: quae ratio colligitur ex Ezra. 9. 7.9. Nehem. 9. 30. 31. coll. cum cap. 10. 31. & cap. 13. 17. 18. immo etiam exserte allusio fit ad Sabbathizationem, hoc est, desolationem terrae ipsorum. 2. Paralip. 36. 21. Sed quis hinc fabricet Sabbathum fuisse peculiare signum & typum destinatum a Deo ad recordationem & adumbrationem quietis terrae durante captivitate, & liberationis populi ex eadeui. Similiter motivae dusumptae fuerunt a judiciis & beneficiis divinis erga populum sub judicibus; ex quibus si quis Sabbathi signata, atque antitypa similiter accumulet, quis tandem finis esset ? Si quis instet, peculiariter huic Praecepto has rationes adjungi, Resp. Primo, hoc negatur quia ad quaevis alia Praecepta compelluntur Israelitae, commemoratione liberationis ex Aegypto. Judic. 2. 1. & 6. 8. Jerem. 2. 6. Mich. 6. 4. 8. Deinde commemoratio creationis, omnium rationum, omnis Praecepti, omnis obedientiae, primum & generale motivum est sicuti creatio est omnis obedientiae nostrae Deo debitae conditio sine qua non, seu praesuppositum requisitum. [pag. 1258] Nisi enim Deus hominem creasset, ad obedientiam obligari, nec Deus eam ab illo petere, ut nec ipse eandem praestare potuisset cum non entis nulla sit affectio. Quia enim Deus creavit nos, ideo tenemur ei tanquam authori & Domino omnium obedire, in quovis Praecepto tam secundae, quam primae tabulae. Actor. 17.23. 24. Deuler. 32. 18. Eccles. 12. 1. Malach. 2. 10. Jesa. 45. 18. Tertio, Signum si diceretur prae omnibus aliis Praeceptis, non tamen sequeretur esse signum mysticum, & quidem typicum. Qui enim absque alia probatione hoc inde eliciunt, fallaciam committunt non causae. Signum dicitur, quia Dei cultum indicat in populo aliquo tanquam indicium, signum di<xyvu(TTiv,:v, signum significans, nota, KpcTYjptov, signum Si<xKpiTiy,bv, signum dijudicans, distinctivum, gnorisma, Zvctztfyc;. Quomodo eundem indicant, & synecdochice notant in Scripturis juramentum, invocatio Dei, Benedictio, Jesa. 45. 23. & 65. 16. Jerem. 12. 16. Quae tamen nemo facit foederis divini sacramenta autsigna mystica, aut typos. Adde, quod caritas dicitur signum communionis nostrae cum Christo, Johann. 13. 35. & auditio verbi signum regenerationis. Johann. 10. 16. & 8. 47. & affiictio propter nomen Christi signum salutis, & sanctificationis spiritus, Philipp. 1. 28. 1. Petr. 4. 14. Et octo illa Matth. 8. sunt signa beatitudinis & alia compluria in Scripturis, quae ex Scripturis tanquam signa produci solent a Theologis practicis in Seiniotica spirituali. Instant. 2. Atqui temporis partitio inter creationem & quietem huic Praecepto tantum convenit ? Rcsp. 1. Sic est; & hinc sequitur rationem inde tanquam ab exemplo divino adferri pro proportionali temporis nostri ;

:

;

:

;

divisione.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 346

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's