GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 107

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 107

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

I

)

(i

G U A T

I

S

D E

S

S.

T

B

I

N

I

T A T E.

83

2. Probamus autem hanc sententiam nostrani his argumentis. I. Argum. Quidquid aparterei distinctumest aliquatenns (quamvis non realiter) praetereainmente nostra distiuctis conceptibus concipitur (quamvis partialibus & inadaequatis) nobis

peculiares & aliqua ratione distinctos usus fcum objective tum effective suggerit. Sed unica essentia seu natura diviua, & quaelibet persona diviua, habent distinctas rationes formales, seu .distinctos conceptus tum objectivos tuni tbrmales ; quin etiam personae realiter iuter se distinguuntur & sic a nobis concipi debent. Ergo distincta personarum quod ad originem, & ordinem seu modum tuui subsistendi tuui ad iutus operandi visio & intellectio spiritualis distincta quadam perfectione, & voluptate ex luce illa contemplationi3 exorta mentem & voluntatem hominis perfundit atque afficit. Cur enim divina illa veritas, In uito Deo esl inessabiUs Irinilas, lumine suo ad praxin sensus spiritualis, ac quiescentiae fidei, admirationis, reverentiae, honoris, gaudii, nos non excitet ? Si enim omne verbum Dei timorem, gaudium, desiderium, amorem, humilitatem in nobis concitare debet, (Jes. 01. 1. 2. 10. Psal. 19. 8c 119. 8. 9. & 119. 72.) quidni & hoc verbum mirificum (ita loquar) de Trinitate. II. Arguin. Cognitio & fides, quis sit unus ille verus Deus, habet usum & praxin verae religionis (Christianae scil.) immo magnam ejus parfcem facit nec omnis ejus praxis haberi aut absolvi potest cognitione rs5, quod&quid sit verusDeus. Jam verosolum dogma de Trinitate tradit, quis sit verus Deus. Ergo. III. Argum. Si peculiaris & appropriatus ordo ac modus operandi personarum in operibus ad extra peculiari ratione peculiarem praxin objicit & suggerit, devotionem, scil. fidem, adorationem, amorem, fiduciam &c. Ergo dogma de Trinitate habet in mente ac voluntate nostrapeculiares usus practicos. Sed verum prius. Major probatur, quia usus illi ut sic & sub illa notitione non perciperentur, nisi prius concipiatur distinctus ordo personarum. Minor probatur; quia peculiarem habet usum si Deum patrem secundum scripturas agnoscinius & credimus creatorem, filium redemptorem, Spir. s. consolatorem. Est quidem unum opus, & unus opifex, sed modus atque ordo operandi est distinctus. IV. Argum. Quia peculiari & distincto mentis conceptu & religionis actu tendimus in unam aliquam personam, ut eodem illo actu tunc directe & explicite non tendamus in aliam unde sequitur distinctam praxim religionis proxime oriri ex distinctione personarum, atque a distincfca persona proxime & immediate terminari. Quod certe evincit proprios usus practicjs fundari in Trinitate personarum. Antecedens probatur Quia preces & gratiarum actiones distincte & seorsim diriguntur ad Spir. s. aut ad filium, aut ad patrem quod docet universalis [pag. 479] consensus & devotio omnium fidelium Actor. 7. G0.Apocal.22. 20. 2. Cor. 13. 13. V.Argum. Quiasequeretur doctrinam de triade in Deo ejusque distinctum conceptum plane sterilem esse (siquidem nullos peculiares usus ex se funderet) soluni vero conceptum de monade utilem & sufficientem esse ad omnem pietatem siquidem omnes usus ex illa sola, praecise ac in se absque respectu ad trialem in iiobis generari dicantur. Itaque fertilem & practicam uon magis esse doctrinam de Trinitate, quam multa genealogica, geographica, [ibysica, chronologica in scripturis. VI. Argum. Sequeretur Judaeos, Mahumedistas, item Arrianos, Socinianos medullam verae pietatis & [traxeos ex doctrina de uno vero Deo ejusque attributis, sufficienfcer ad salutem posse habere modo scil. fundamentalia illa de attributis Dei, quae Etemonstrantes in Confess. k Apolog. creditu necessaria statuunt: admittant: quod plurimos eorum baut gravate ;

;

:

:

;

;

:

factu-

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 107

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's