GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 289

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 289

3 minuten leestijd Arcering uitzetten

Disp. IX.

De Statu Electokum ante Conversionem.

265

,etiam abolentur, ut de appreherisis & oblatis sibi rebus non cogitare & ratiocinari, „non ex praecedentibus consequentia colligere, non recte distinguere, neque bona „appetere aut mala vitare queant. Est autem amentia vel naturalis, vel adventitia, per morbum scil. aut vulnus aut aliam quamcunque causam. Posteriorem videtur intelligere Galen. lib. de symplom. differ. cap. 3.cum dicit esse eam ratiocinatricis functionis veluti paralysin, Sit ergo l.conel. de amentibus ita natis, foederatis in infantia morientibus judicatur ut de aliis infantibus foederatis. 2. concl. de amentibus natis & foederatis qui ad adultam aetatem perveniunt, idem judicandum, quod de infantibus foederatis in infantia morientibus de non-foederatis, idem quod de infantibus non-foederatis in infantia morientibus. Eandeni sententiam video etiam placuisse Allingio loc. 11. theol. didact. pag. 181. B Infantes & amentes accensendos „ecclesiae statuimus foris, ex nativitatis conditione; a qua sancti dicuntur, qui ex aparente fideli sive utroque sive alterutro nati sunt 1 Cor. 7. 14 inlus autem ex vocationis interno dono Rom. 11. 29. per quod novit dominus eos qui sunt sui 2. Timoth. 2. 19. [pag. 426] 3. conel. de amentibus adultis foederatis, qui morbo, aut alio casu tales facti sunt: ex professione & operibus bonis aut malis sive antecedentibus, sive consequentibus (siquidem aut continuo aut per dilucida intervalla ad se redeant), judicandum est. 4. concl. Aliter se res habet in adultis non foederatis, qui ante illam supervenientem amentiam fide & operibus actualem conversionem ;

nunquam ostenderunt, sed in etbnicismo, aut Muhammedismo juxta cum aliis vixerunt; nec post amentiam unqaam ad usum rationis redeunt, ac consequenter aut verbi auditum (unde fides Rom. 10.) non habent; aut si baberent, illud intelligere & sibi applicare nequeunt, defectu ratiocinatiouis est enim cultus rationalis Rom. 12. 1. 1. Pelr. 2. 1. De illis ergo ex injustitia eorum & a^irxvolx amentiam antecedente idem statuendum quod de Grentilibus Rom. 2. v. 12. Qui sine lege peccarunt &c. 5. concl. De stupidis & semifatuis, quorum imaginatio & ratiocinatio ex parte laesa, ut etiam de delirantibus, qui tamen aliquo modo simplicia apprehendere, componere, dividere, discurrere possunt, sive plerumque sive per intervalla, longe aliter judicandum, ac de amentibus. Ne antiquo & populari errore, imprimis & hodie in Papatu frequentato putemus tales non peccare, & consequenter vere dici innocentes, immo & Deo propter aut per illam dictam innocentiam seu fatuitatem summopere placere, quin & gratiam & pro se & pro aliis apud Deum mereri aut impetrare. Vide disp. de Simplicilate Sc hijpocrisi. 6. conel. Adultis foederatis quorum imaginatio & ratiocinatio partem aliquam solummodo (magis scil. aut minus) laesa est a nativitate, non tamen ita ablata aut turbata, ut rationales conceptus aut perpetuo aut saltem per intervalla formare non possint, ex fidei quamvis debilis pro:

& ex operibus pietatis ac justitiae judicancli sunt (judicio scil. caritatis) & salutis, & consequenter ex numero electorum. De reliquis, in quibus contraria omnia apparent, nihil in bonam partem certo statui potest, nisi pro niodo infirnii ingenii sui, mores mutaverint & resipuerint. De fatuis talibus aut stolidis & quidem infimi gradus, ita judicat Augustinus tom. 7. lib. 1. de peccatorum meritis & remissione cap. 22. p. 669. Qui meniis lumen sic amittere meruerunt, fessione

esse in statu gratiae

sensn vicino.pecoribus nascerenlur: nondico lardissimi hujenio, nam hoc de aliis sed ita excordes, ul etiam cirrati ad movendum risum, exhibeanl cordalis delicias fatuitalis, quorum nomen ex Graeco derivalum moriones vulgus appellat ? ut

dici solet,

Talium

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's

Gysberti Voetii Selectarum disputationum fasciculus - pagina 289

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 1 januari 1887

Abraham Kuyper Collection | 401 Pagina's