![VU Magazine 1974 - pagina 166](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/166-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 166
een eigen verantwoordelijkheid voor de aanvaarde taak. Ook voor de docent was het een uiterst leerzame ervaring, samen met een groep studenten een gemeenschappelijk leerproces op te zetten, door te maken en op zijn merites te beoordelen. Al ontbrak het niet aan diverse zwakke punten, het experime ...
![VU Magazine 1974 - pagina 168](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/168-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 168
vrije universiteit amsterdam Bij het Bureau Buitenland kan worden geplaatst eenmedewerker die o.m. zal worden belast met: • het administratief-organisatorisch begeleiden en adviseren t.a.v. projecten waarmee het bureau bemoeienis heeft, alsmede het onderhouden van relaties met instanties b ...
![VU Magazine 1974 - pagina 169](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/169-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 169
- men bij het protestant-christelijk onderwijs altijd een beroep kan doen op de leerkrachten; — de prestatiedwang er niet zo centraal staat. Bij 24 procent van de ondervraagde ouders speelde dit samenstel van redenen ('de sfeer in de onderwijssituatie') een belangrijke rol. Uit deze drie groepen ...
![VU Magazine 1974 - pagina 170](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/170-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 170
moeten worden gemaakt. Ik meen, dat er met ouders hierover een concreet gesprek te voeren is en dat ze zelfs verwachten dat heft gevoerd zal worden. Er bestaat op het ogenblik kennelijk een leemte, een gebied dat niet is ingevuld. In een dergelijke situatie hebben veel ouders vrijwel geen andere ...
![VU Magazine 1974 - pagina 171](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/171-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 171
Werkelijkheid ontdekken in aardrijkskunde-les Hoogtepunt uit een prijswinnend tv-programma dat Brandpunt enige jaren geleden maakte in Djakarta, was het moment waarop de toenmalige president van Indonesië, Soekarno, zijn bekendheid met het vroegere koloniale moederland demonstreerde, door voor de ...
![VU Magazine 1974 - pagina 173](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/173-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 173
6New YorkLook at the picture and then the map. On your workpad map, colour and nanne each of the 16 buildings, streets and other places in the list below. 1. Bowling Green 6. New York Stock Exchange 2. U.S. Custom House 7. Battery Parking Gorage3. Broadway 4. Broadway Buildin ...
![VU Magazine 1974 - pagina 172](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/172-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 172
3. Make a xtiidv of where vehicles hnve tome from. If you record the last two letters oj' the registralitmyou can look them up in the A.A. book and findlhe town or area of origin. Plot yourfirulmgi an an outline map of Britain,Survey point; A4-25 TimeBic<^cle?s9-9-20 ...
![VU Magazine 1974 - pagina 175](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/175-thumbnail.jpg)
![VU Magazine 1974 - pagina 174](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/174-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 174
dat wetenschappelijk inzicht in de geografie vergroot wordt. Wat je op scholen kunt doen, hangt vaak samen met theorieën en modellen die in het vak ontwikkeld zijn. Het leuke daarvan is, dat de leerlingen een paar eenvoudige principes in handen krijgen; daarmee moet hij een puzzel oplossen die op ...
![VU Magazine 1974 - pagina 177](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/vu-magazine/vu-magazine-1974/1974/01/01/177-thumbnail.jpg)
VU Magazine 1974 - pagina 177
economische orde.) De theorie (n.l. die theorie, welke actueel Is voor het geldsysteem van de gouden standaard) leert ons nu, dat deze monetaire politiek in de bestaande economische orde niet doorvoerbaar is, of anders, dat doorvoering onherroepelijk moet leiden tot het verlaten van de gouden sta ...