VU Magazine 1975 - pagina 412
1^ magame 14„Peron vertolkte de verlangens van aldiegenen die er nog nooit aan te pas waren gekomen"voor persoonlijkheid zijn secretaris was: iemand, die er op wachtte de promotie van ,,Eichmann" naar ,,Raspoutin" te maken? Of lag dat buiten zijn gezichtskring? In dat geval moet men ...
VU Magazine 1975 - pagina 413
Wl magazine 15%W!:\\nèr Ö^^ÏSkiné te l^ten komer -- ^ "^ \\\ U WhoX ai%^rÏÏ.Vonkrete .... ^00^lange rijen voor de banken met de eindeloze uren die dat kost én de vele messianismen van linkse en rechtse snit. En de bureaucratie én de meest voorkomende vorm van guerilla maken duidelij ...
VU Magazine 1975 - pagina 414
nl magazine 16Dr. Roelf Haan:Waarheid en midden Wanneer ik mijn verplichting aan het V Umagazine herinner, is het drie dagen na aankomst in Buenos Aires en één dag voor de bijeenkomst van de partijraad der anti-revolutionaire partij te Rotterdam — op het moment dat u dit leest uiter ...
VU Magazine 1975 - pagina 415
i ^ magazine 17cje Ac^tjem'KTMS doet een èt'^pje t e r a ^Vlak voor de vakantie kreeg ieder die met het onderwijs te maken heeft (en wie heeft dat niet) van minister Van Kemenade nog een portie huiswerk mee. Hij zette een totaal-visie over het onderwijs in Nederland op papier tot he ...
VU Magazine 1975 - pagina 416
W} magazine 18Positie academicus op haar retourNieuw totaalbeeld van onderwijs nodig gistreerd. Daarbij moesten nog de ongeveer 3 0 0 worden Er waren nietveel studenten present op opgeteld die dank zij de Tijdelijke Arbeidsplaatsen regehet congres dat de jarige studentenvereniling w ...
VU Magazine 1975 - pagina 417
llZI magazine 19 pothetische uitkomst, maar ook een uitkomst die op zichzelf niet veelmeer voorstelt, dan een indicatie van spanningen. Spanningen die de nu zichtbare ontwikkeling van het universitaire onderwijs zal kunnen gaan oproepen. Deze spanningen kunnen zich niet duurzaam blijven ophopen, ...
VU Magazine 1975 - pagina 418
]ffl magazine 20 Natuurlijk zijn er talloze behoeften in de samenleving, maar de vraag is wat we met onze beperkte middelen kunnen realiseren." „Door te claimen, dat wij hoger onderwijs mogen volgen zoveel als we willen en door tegelijkertijd te claimen, dat we dan ook een werkkring moeten hebben ...
VU Magazine 1975 - pagina 420
1 ^ magazine 22 sorteermachine (officieel) te schudden, want, alle gelijkwaardigheidsidealen ten spijt, de maatschappij heeft nu eenmaal zowel betonvlechters nodig als hoogleraren. En (helaas of gelukkig?) niet iedereen is even begaafd. Voor iedereen geldt evenwel een leerplicht tot het achttiend ...
VU Magazine 1975 - pagina 419
Vü magazine 21Contouren van een discussie „Discussienota" staat op het uitdagend (?) rodeomslag van hetboek, waarinde energieke ministervan onderwijs Jos van Kemenade in de lange warme zomer van 1975 zijn gedachten publiceerde over het onderwijs in Nederland tot het jaar 2000, van kleuters ...
VU Magazine 1975 - pagina 421
Mil magame 23 bestuurlijke sector, agrarische sector, een literair-communicatieve sector, een kunstzinnige sector.Hoger onderwijs Daaronder verstaat Van Kemenade de Universiteiten, het Hoger Beroepsonderwijs en „vele nieuwe tussenvormen". Het gaat hier niet slechts om jongelui, die na hun ...