GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

483 resultaten
Filteren
van 49
VU Magazine 1981
VU Magazine 1981 - pagina 126

VU Magazine 1981 - pagina 126

de farizeeërs, wellicht gepaard aan een ketterjacht op andersdenkenden." We komen op het tweede punt van de ingezonden brief in Trouw: waarom geen jood als bijzonder hoogleraar aan de VU? Is dat toch niet weer ten diepste christelijke bevoogding? ,,lk kan me die vraag heel goed voorstellen", vert ...

VU-Magazine
1345 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 76

VU Magazine 1981 - pagina 76

kom". De exploitant, Stan van Hemert, doet het bord eer aan en is een en al beminnelijkheid. Maar ja, ik ben ook een ,,echte" Nederlander Ik kan hem zelfs nog een dienst bewijzen, hij wil de Hollandse betekenis weten van het woord attic, waar hij de goedkopere hotelkamers heeft. ,.Zolder" lijkt m ...

VU-Magazine
1348 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 98

VU Magazine 1981 - pagina 98

woonde op de publieke tribune de stemming even bij, vlak voor hij zich naar het gebouw van de Eerste Kamer begaf voor het gesprek met Anema en Diepenhorst. Minister Mocht het hoogleraarschap Donner niet aantrekken, evenmin was dat het geval met het ministerschap. Maar nadat de crisis reeds meer d ...

VU-Magazine
1380 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 336

VU Magazine 1981 - pagina 336

Jéc %AH kan dus zeer kritisch zijn bij de twintig procent merken die hij onder eigen naam voert. Een aantal daarvan wordt in eigen produktiebedrijven gefabriceerd. Deze hebben een eigen kwaliteitsdienst. Andere produkten dragen wel de merknaam „Albert Heijn" maar worden in feite door ander ...

VU-Magazine
1469 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 337

VU Magazine 1981 - pagina 337

Jéc %AH kan dus zeer kritisch zijn bij de twintig procent merken die hij onder eigen naam voert. Een aantal daarvan wordt in eigen produktiebedrijven gefabriceerd. Deze hebben een eigen kwaliteitsdienst. Andere produkten dragen wel de merknaam „Albert Heijn" maar worden in feite door ander ...

VU-Magazine
1469 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 156

VU Magazine 1981 - pagina 156

Spreekverbod Het besluit tot de militaire operatie „Product" neemt rijkseenheid medio '47 de wind uit de zeilen; de petitie-actie wordt zelfs opgeschort. Maar „wilde plannen" blijven ook daarna rondspoken, wanneer niet wordt doorgestoten naar Djokja. Formeel stopt de opmars op 4 augustus '47. Tie ...

VU-Magazine
1513 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 157

VU Magazine 1981 - pagina 157

Spreekverbod Het besluit tot de militaire operatie „Product" neemt rijkseenheid medio '47 de wind uit de zeilen; de petitie-actie wordt zelfs opgeschort. Maar „wilde plannen" blijven ook daarna rondspoken, wanneer niet wordt doorgestoten naar Djokja. Formeel stopt de opmars op 4 augustus '47. Tie ...

VU-Magazine
1513 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 154

VU Magazine 1981 - pagina 154

3. Het stelsel van „verantwoordelijkheid zonder Voordeel". Volgens de nota was de Nederlandse regering bezig het laatste stelsel te verwezenlijken.Lastposten Uit dit memorandum blijkt een onthutsend scherpe kijk op de „zaken" (letterlijk). Ook wat betreft de typering van de regeringspoliti ...

VU-Magazine
1521 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 155

VU Magazine 1981 - pagina 155

3. Het stelsel van „verantwoordelijkheid zonder Voordeel". Volgens de nota was de Nederlandse regering bezig het laatste stelsel te verwezenlijken.Lastposten Uit dit memorandum blijkt een onthutsend scherpe kijk op de „zaken" (letterlijk). Ook wat betreft de typering van de regeringspoliti ...

VU-Magazine
1521 woorden
VU Magazine 1981 - pagina 328

VU Magazine 1981 - pagina 328

Het Instituut voor Psychologisch Marktonderzoek werd ingeschakeld om een kwalitatief konsumentenonderzoek te verrichten. Daaruit bleek dat mensen zowel met een produktgroepenaanpak uit de voeten konden als met een maaltijdenaanpak. '• De onderzochten werden geïnterviewd en vanuit een aangrenzende ...

VU-Magazine
1537 woorden
van 49