GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

HET HEERLIJK AMBACHT

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

HET HEERLIJK AMBACHT

1 minuut leestijd Arcering uitzetten

Hoevélen weten van des hei'ders strijden wanneer de schapen eigen wegen gaan en de vertrouwde roep niet meer verstaan maar zich in vreemde kooien laten leiden?

Hoevelen denken aan de droeve uren, in hidderul, smeekend opsien doorgebracht tot God, die licht verschaft in duist'ren [nacht door hem, die nooden mag tot veïl'ge [schuren?

Hoevelen lieten eensaam, eerloos achter den knecht, die trouw gestand bleef aan [zijn eed en sprak het Woord-dat van geen wankelen

[weet maar zich zal keer en tegen zijn verkrachter? Hoevelen smaadden Oods verbond»getuigen en overstemden des profeten stem die riep tot wederkeer in schuJd aan Hem,

die heerscht en elk beveelt voor Hem te [buigen? Hoevelen bidden nog de kracht des Vaders •y& or hem, die wijzen mag het smalle pad dat leidt naar df eeuwig onxmntastVre stad,

waarbuiten zijn weerstrevers en verraders? Hoevelen danken om, zooveel genade dat God profeten uitstoot naar het werk tot nieuwe reformatie van Zijn kerk, den Satan en zijn zondenrijk ten schade?

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 13 december 1947

De Reformatie | 8 Pagina's

HET HEERLIJK AMBACHT

Bekijk de hele uitgave van zaterdag 13 december 1947

De Reformatie | 8 Pagina's