GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

Bekijk het origineel

Innerlijk beleven en kennen in de structuur der opvoeding - pagina 54

Bekijk het origineel

+ Meer informatie

Innerlijk beleven en kennen in de structuur der opvoeding - pagina 54

Rede ter gelegenheid van de 56e herdenking van de stichting der Vrije Universiteit

2 minuten leestijd Arcering uitzetten

50

124 12 j 126

127 128 129

130 131 132 133 134

135

136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148

149 150

„Die Bedeutung der Kunst für die Erziehung", 1903. Cf. ook verslag van de „Reichsschulkonferenz", 1921, pag. 893 sqq. Th. Litt, „Geschichte und Leben", 1918. Pr. Kohlrausch, „Bemerkungen über die Stufenfolge des Unterrichts in den höheren Schulen", 1818, pag. 7 sqq. Cf. E. Weniger, „Die Grundlagen des Geschichtsunterrichts", 1926. JJ. Peters, „Methodik des Geschichtsunterrichts an höheren Schulen", 1928. Cf. W. Neubert, a.w. pag. 33. Cf. H. Nohl, „Die Geschichte in der Schule", Padag. Zentralblatt, IV, 1923. Cf. F. A. Beek, „Geistige Grundlagen der neuen Erziehung. Dargestelt aus der nationalsozialistischen Idee"^, 1933, pag. 168 sqq, 20J sqq. S. Kawerau, „Soziologischer Aufbau des Geschichtsunterrichts", 1921. Cf. W. Neubert, a.w. pag. 134. K. Herwagen, „Der Geschichtsunterricht in der christlichen Volksschule und seine psychologische Grundlage", 1922. E. Linde, „Die Muttersprache im Elementarunterricht", 1922. Cf. JE. Linde, a.w. pag. 20. Cf. ook L. Weisgerber, „Muttersprache und Geistesbildung", 1929, en: A. Pommer, „Das Erlebnis der Sprachform" in „Freie Volksbildung", Jrg. 1931. K. Linke, „Deutsche Sprachlehre", 1921. Cf. ook ld. „Die Sprache des Kindes als Grundlage des Unterrichts in der Muttersprache", 1921. Cf. F. Niebergall und K. Emlein, „Der neue Religionsunterricht", I - m , 1926. K. Kabisch, „Wie lehren wir Religion?" (6e dr. van H . Tögel) 1923. R. Kabisch, a.w. pag. 23 sqq. R. Kabisch, a.w. pag. 32 sqq. F. Niebergall, „Praktische Theologie", 1918, I pag 36 sqq. Cf. F. Jansberg, „Religionsunterricht. 80 Gutachten." 1906. W. Kluge, „Religion und die weltliche Schule", 1924. G. Bohne, „Die reHgiöse Entwicklung der Jugend in der Reifezeit", 1922. Cf. W. Neubert, a.w. pag. 43 sqq. Cf. F. Karsen, „Die neuen Schulen in Deutschland", 1925, pag. 162 sqq. H. Blüher, „Wandervogel. Geschichte einer Jugendbewegung", 1919. O. Wyneken, „Schule und Jugendkultur", 1919; en: „Der Kampf für die Jugend", 1919. H. Lietz, „Die ersten drei deutschen Landerziehungsheime", 1918. F. Karsen, „Deutsche Versuchschulen der Gegenwart und ihre Probleme", 1923. En: „Padagogik deines Wesens. Gedanken der Erneuerung aus dem Wendekreis.", herausg. F. ]öde, 1920. Cf. F. Hilker, „Deutsche Schulversuche", 1924. F. Petersen, Schulreform Bücherei No. 8, pag. 47.

Deze tekst is geautomatiseerd gemaakt en kan nog fouten bevatten. Digibron werkt voortdurend aan correctie. Klik voor het origineel door naar de pdf. Voor opmerkingen, vragen, informatie: contact.

Op Digibron -en alle daarin opgenomen content- is het databankrecht van toepassing. Gebruiksvoorwaarden. Data protection law applies to Digibron and the content of this database. Terms of use.

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 20 oktober 1936

Rectorale redes | 64 Pagina's

Innerlijk beleven en kennen in de structuur der opvoeding - pagina 54

Bekijk de hele uitgave van dinsdag 20 oktober 1936

Rectorale redes | 64 Pagina's