![DE DEEMOED.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/02/1-thumbnail.jpg)
DE DEEMOED.
Ten slotte nog; ©en verschijnsel der ziel, dat doioo" Scheler in zijn „Zur Reliabilietierung der Tugend" zoio scherpzinnig is geanalyseerd. Het. is de deemioied, de schoonste der Christelijke deugden. Wat is deemoed ? Hoe ontslaat en weirfct zij ? Welke eigenschappen zien er oppervlakkig eender n ...
![Om te verbinden.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/16/1-thumbnail.jpg)
Om te verbinden.
Dai w, as de heilige roeping van Jesaja, den pro'feet.Daartoe bad zijn God hem gezonden.Om te verbinden de gebrofcenen van harte. Hij moest dat doen onder het diepschuldigd volk Israël, dat straks zo'U worden weggevoerd naar de Babylotnische gevangmis.Zwaar zou het moeten boe ...
![HERKERSTENING.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/16/1-thumbnail.jpg)
HERKERSTENING.
II. Het ^voord Herfeersteïiing beeft iiegen^ dat. het vo'orzoovei' ik weet, öen nog niet bestaftid woord is en voor deze gelegenheid nieuw werd gesmeed.Toch is het een naam, waarvan do_ bedoeling Oip het eerste booren duidelijfe is en waaraan rn; en .gemakke ...
![De bruidegom.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/09/1-thumbnail.jpg)
De bruidegom.
Dit is nu een woord waar hem'elmuziek' in niischt.Het brengt ons in de sfeer van het Hooglied.In hun schoonste oogenblilcken, in hun rijkste uren hebben reeds de profeten van den ouden dag gevoeld, dat de liefde van God tot zijn volk haar beeld mocht vinden in de liefde van bniidego ...
![HERKERSTENING.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/09/1-thumbnail.jpg)
HERKERSTENING.
I. Het schijnt al zopi lang geleden en [öch is het betïekbelijk nog kort, dat nten algemeen vmi den naanii „Evangelisatie" ontevreden was en naar een nieuwen zocht.Het praktische evanigelisatiewerk werd hier en daar verschoven^ totdat men het over den naani ...
![KERSTFEEST.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/23/1-thumbnail.jpg)
KERSTFEEST.
Bethlehem. Wij zijl! züo geweiid aan den naam Bethletieun schoone gedachten to verbinden.Als we dien ouden naam noemen, dan hoeren we de Kerstklokken luiden.Dan deriken we aan den geboren Zaligmaker in de •kribbe, het vleesehgewoirdefl Woord, den Verl ...
![Kerkelijk Leven.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/23/1-thumbnail.jpg)
Kerkelijk Leven.
Het kan niet genoeg betreurd, dat wijlen prof. Rutgers zoo weinig pennevruchten ons heeft nagelaten.Hoeveel veirreikehder had zijn invloed kunnen zijn ook op' de komende geslachten van Gereformeerden, wanneer hij de res'ultaten van zijn studiën op' kerkhistorisch en kerbluechtelij'k gebied ...
![HET JAAR 1921.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1921/12/30/1-thumbnail.jpg)
HET JAAR 1921.
I. Men weet, hos Goetihe h'öL eerste vei's van bet Jch, aE.nése vangel ie aldus wilde corrigeeren: In den beginne was de Daad.Als „geniaar heiden" doorslag htj de beteeilcenis van. den LogOiS, het Wo'Ord, niet.Hij stond ver genoeg van de 'Theologie af ...
![HET JAAR 1921.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1922/01/06/1-thumbnail.jpg)
HET JAAR 1921.
II. Het lijden is' te ver weg ami er diep' 'van ondier den indru.k te fcoïmen.Maar 1921 was' een liongleirjaaj.Tot juiste gietallen van jar^en in het verieden, waaria ook heela landstreken door Ihionger werdien geteisterd, k'aa sniein niet gierafcen. ...
![VORM EN GEEST.](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/de-reformatie/reguliere-editie/1922/01/20/1-thumbnail.jpg)
VORM EN GEEST.
I. Onder dit motio „vorm en geest" kan nien al de vraagstukken benaderen, welke in de l'aatsLe •jai'en door de zoogenaamde „beweging der jóngeren" aan de orde zijn gesteld.En inderdaad ligt in dit moiLto „vorm en gsest" een s o h i b b o 1 © t h voor de dogm ...