![Studentenalmanak 1928 - pagina 158](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/158-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 158
148 AESTHETIEK, EEN BEDERF DES LEVENSmorgen zult ge uzelf uitlachen. Want hij kan ons nietsgeven. Alleen maar ons laten zien hoeveel we verlorenhebben. „We moeten terug n a a r . . . . " enz. kan. hier geenleus zijn, We kimnen niet terug. Dit artikel ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 16](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/16-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 16
1 Maandag 2 Dinsdag 3 Woensdag 4 Donderdag Studentencorps a. d. V . U., 1901. 5 Vrijdag 6 Zaterdag Prof. D r . A. G. Honig, 1864. 7 ZONDAG Prof. Dr. H Dooyeweerd, 1895. 8 Maandag ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 160](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/160-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 160
THOMAS(VÓÓR ZIJN ONTMOETING MET CHRISTUS) (FRAGMENT) Een jubeling om zon en suizend koren vulde zijn hart — toen was hij nog 'n kind — Verstond hij niet de stem van 2X)n en wind; „Zooals wij zijn, zijn wij uit God gebor ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 161](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/161-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 161
THOMAS 151 Wie was er die hem van dit leed onthief, de schoonste bloemen kwelden en verteerden zijn brandende oogen die alleen begeerden van God te hooren: „Kind, ik heb u lief," Wie kwam hem tegemoet ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 162](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/162-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 162
152 THOMAS Maar hij moest zien, hij was 'n hart dat ziet — achter den schijn van fluisterenden laster en barsche vroomheid; en zijn mond sloot vaster, en van zijn opstand wist de wereld niet. ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 163](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/163-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 163
INKEER.De wereld beweegt zich stil voorbijden trein, waarin ik de wereld door rij:dezelfde huizen van iederen dagen hetzelfde land van den vorigen dagen alles, zoals ik het gisteren zag;het was er vanmorgen en is er nogen morgen en eind ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 164](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/164-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 164
W a a r o p de onderscheiding: m o d e r n e - oude schilderkunst gebaseerd is. Vooreerst dienen we, om vastheid te verkrijgen, te vragenwanneer historisch de moderne kunst wordt aangenomente beginnen. Hiervoor neemt men den tijd aan waarin deradicale ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 165](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/165-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 165
WAAROP DE ONDERSCHEIDING: ENZ. 155moderne en oude kunst de definitie zelve ons die nietleveren kan, maar dat deze uit het materiaal zal moetente voorschijn geibracht, hoewel we zullen zien dat zij niet-temin met de definitie, met name met é ...
![Studentenalmanak 1928 - pagina 166](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/studentenalmanak/studentenalmanak-1928/1928/01/01/166-thumbnail.jpg)
Studentenalmanak 1928 - pagina 166
156 WAAROP DE ONDERSCHEIDING: MODERNE--heid zelve als aan een teere draad is opgehangen. Hetimpressionisme -kent nog wel de verschijningsqualiteiten vankleur en vorm, maar toch altijd slechts in onderschikkingaan de domineerende elementen van licht en atmospheer, ...