GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

768 resultaten
Filteren
van 77
1973-01-01
VU Magazine 1973 - pagina 131

VU Magazine 1973 - pagina 131

torreiniger, koelvloeistof, kruipolie, kunsthars, kunststofschuim, motorblokreparatiemiddel, motorolie, radiateur-dichtingsmiddel, radiateurreiniger, remvloeistoffen, roestbestrijdingsmiddelen, rubbersmeermiddelen, ruitontdooiers, slotontdooiers, startvloeistoffen, toevoegingen aan benzine, toevo ...

VU-Magazine
170 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 132

VU Magazine 1973 - pagina 132

De auto is niet meer weg te denken. Je doet er toch niets tegenop de on-even dagen van de maand toe te laten op de weg; en de even nummers op de even dagen. Deze oplossing voor het probleem van 'hoe' beperken we het autoverkeer' stond vrijwel alleen. Over het algemeen hield men zich vooral ...

VU-Magazine
424 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 133

VU Magazine 1973 - pagina 133

De ervaringen in Den Haag en Arnhem, waar stukken binnenstad autovrij gemaakt zijn, wijzen op het tegendeel. Als centra voor auto's worden afgesloten dan kan er beter worden gewoond en blijft de klandizie in de buurt. Het openbaar vervoer kan dan beter functioneren en weer klanten aantrekken. Teg ...

VU-Magazine
527 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 134

VU Magazine 1973 - pagina 134

worden geïllustreerd met de persoon van ir. H. G. Stokvis, gepensioneerd ingenieur, die destijds vele opdrachten van rijkswaterstaat uitvoerde en die thans lid is van de actiegroep Noordoost Veluwe. In Trouw/ Kwartet (17-2-73) schetste de heer Stokvis hoe hij in zijn nieuwe hoedanigheid een discu ...

VU-Magazine
866 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 136

VU Magazine 1973 - pagina 136

staan. De uitdrukking 'de eeuw van de auto' werd dan ook niet zonder triomfantelijke bijklank geuit. Dezelfde term ('de eeuw van de auto') kwam voor in een studie van dr. L. Bak, 'Parkeren in Nederland' (1968): 'Wijlen Sir Winston Churchill sprak reeds in 1905 zijn verwondering uit over het snel ...

VU-Magazine
939 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 135

VU Magazine 1973 - pagina 135

worden genomen wanneer de sociaal-economische noodzaal< zou vaststaan, 'ook omdat deze maatregelen een vervoerafstotende werking kunnen hebben'.Parkeerverbod De commissie stelde de 'verderstrekkende maatregelen' voor, ingeval alle andere pogingen om het openbaar vervoer te laten concurr ...

VU-Magazine
818 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 137

VU Magazine 1973 - pagina 137

staan. De uitdrukking 'de eeuw van de auto' werd dan ook niet zonder triomfantelijke bijklank geuit. Dezelfde term ('de eeuw van de auto') kwam voor in een studie van dr. L. Bak, 'Parkeren in Nederland' (1968): 'Wijlen Sir Winston Churchill sprak reeds in 1905 zijn verwondering uit over het snel ...

VU-Magazine
939 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 138

VU Magazine 1973 - pagina 138

leerd dat die problematiek er vanaf kwart over vier wel is.'Spreiding - de vervoers- en parkeerproblennatiek is bepalend voor het spreidingspatroon. Gedacht nnoet daarbij worden, aan de ontwikkeling van nieuwe woonsteden, van regionale industriecentra, van recreatievoorzieningen, waarbij d ...

VU-Magazine
649 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 139

VU Magazine 1973 - pagina 139

IK W i lmm openbaar vervoer. Het is nagenoeg onmogelijk ons hele pakket van recreatieve voorzieningen te ontsluiten met openbaar vervoer. Dat zou bovendien erg inefficiënt zijn; het zou maar voor een deel van het jaar gebruikt worden; het zou een onzinnige belasting geven op de nationale m ...

VU-Magazine
412 woorden
VU Magazine 1973 - pagina 140

VU Magazine 1973 - pagina 140

heel gezin. Men kan in een krot wonen; men kan opgesloten zitten in een stinkende stad, maar de auto biedt de mogelijkheid het hele hebben en houden in te laden en te zeggen: ik ga eruit. Dat is duidelijk een sociale functie van de auto. De moeilijkheid is nu, dat tegenover die subjectieve ruimte ...

VU-Magazine
940 woorden
van 77