GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

174 resultaten
Filteren
van 18
Jaarboeken
Jaarboek 1986-1987
1986-01-01
Jaarboek 1986-1987 - pagina 21

Jaarboek 1986-1987 - pagina 21

W.O. en H.B.O. samen op weg?^ Inleidende opmerkingen W.o. en h.b.o., samen op weg? Een thema dat gezien de recente ontwikkelingen niet misstaat bij de opening van het academisch jaar aan een instelling van w.o.. w.o en h.b.o., samen op weg?, khnkt dat niet wat vrijpostig van de zijde van iemand v ...

Jaarboeken
455 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 22

Jaarboek 1986-1987 - pagina 22

het w.o. als geheel behoef ik evenmin veel te zeggen. Er lijken hierbij tamelijk divergente tendenties op te treden. Enerzijds lijkt het w.o. nogal sterk aangeslagen door de serie: herprogrammering, 2e fase perikelen, TVC-operatie resp. Krimp & Groei. Anderzijds komen er constructief bedoelde ...

Jaarboeken
466 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 23

Jaarboek 1986-1987 - pagina 23

centraliseerde én gedeconcentreerde besturingsorganisaties en -systemen. Dit gaat mede gepaard met de groeiende overtuiging dat wijzigingen in het omgevingskader vragen om flexibiliteit en diversiteit in het onderwijs, en zeker niet alleen in het initiële onderwijs. Dit is noodzakelijk wil het (b ...

Jaarboeken
426 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 24

Jaarboek 1986-1987 - pagina 24

muleert de HOAK-nota deze laatste aldus:^) * de voorbereiding van mensen op een plaats in de samenleving met inbegrip van het realiseren van de maatschappelijke behoefte aan hoger opgeleiden * de individuele ontplooiing van de studerenden * het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van de ...

Jaarboeken
412 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 25

Jaarboek 1986-1987 - pagina 25

recht. Naar de overheid toe betekent dit m.i. minder dirigerend gedrag, minder ambtelijke bureaucratie, minder gedetailleerde regelingen en circulaires. Het accent moet verschuiven naar constituerend gedrag, indirecte instrumenten en een meer integrale benadering vanuit het ministerie. Naar de in ...

Jaarboeken
433 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 26

Jaarboek 1986-1987 - pagina 26

daarom hoogstens een psychologische meerwaarde hebben. Veel belangrijker is dat het bedrijfsleven zelf initiërend gaat participeren in het opzetten van nieuwe studierichtingen, onderzoekswegen, dure apparatuur en dergelijke. (3) 'W.o. en h.b.o. in perspectief?' De derde kanttekening betreft de re ...

Jaarboeken
485 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 27

Jaarboek 1986-1987 - pagina 27

van het beroepenveld bij de besluitvorming aangaande de curricula van tenminste die studierichtingen die een bepaald civiel effect beogen. Ook moet er een kaderwetgeving komen van de zijde van de rijksoverheid ter zake van de financiering, de onderwijskwaliteitscontrole, de medezeggenschapsverhou ...

Jaarboeken
404 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 28

Jaarboek 1986-1987 - pagina 28

3) In de derde plaats ben ik van mening dat een mtegrale mvoermg van de HOAK-filosofie pas mogelijk wordt, wanneer ook in financieel opzicht de lijnen consequent worden doorgetrokken. Dit geldt met name het bekostigingssysteem. Men moet toewerken naar een stelsel waarin het departement als het wa ...

Jaarboeken
462 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 29

Jaarboek 1986-1987 - pagina 29

stroomselectie door de instellingen toch aantrekkelijker. Verder is zeker dat een goede voorlichting over de beroepsperspectieven aantrekkelijker is dan geboden of verboden. Ook kan een verdere differentiatie in de vereiste cursusgelden het evenwicht tussen aantal studenten en opleidingscapacitei ...

Jaarboeken
404 woorden
Jaarboek 1986-1987 - pagina 30

Jaarboek 1986-1987 - pagina 30

tie en ver doorgevoerde autonomie voor de componenten, waarin de coördinatie geschiedt door een geprofessionaliseerde project(en)organisatie. Ten einde de universitaire integratie te garanderen is er tegelijkertijd een stringente doch strategische planning nodig. Dit laatste betekent een globale, ...

Jaarboeken
444 woorden
van 18