![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 49](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/49-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 49
een zekere problematiek opgeroepen en zij is er wel nooit helemaal mee klaar gekomen - het probleem is gebleven tot in onze tijd in nieuwe gestalten - nadat ze allerlei vormen van objectivisme had afgewezen. Kuyper had vooral aandacht voor het tot haar recht komen van de subjectiviteit in de gesc ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 8](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/8-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 8
Prof. dr. Jacques Ellul, 20-10-1965, rechtsgeleerdheid Dr. E. Jonckheer,20-10-1965, rechtsgeleerdheidDr. C. Rijnsdorp,20-10-1965, letterenZ.K.H. Bernhard, Prins der Nederlanden, Prins van Lippe Biesterfeld, 20-10-1965, economische wetenschappen Dr. Paul Hoffman, ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 73](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/73-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 73
hypertrophic van het denken. Als zij God „Mon Tout" noemt en zichzelf „Rien", dan trekt zij geen conclusies die vanuit een pantheïsme komen tot een vervluchtiging van predestinatie, genade en heil, noch tot een geestdriftig deïsme. Als zij aan een hypertrophic lijdt, dan is het een hypertrophic v ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 29](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/29-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 29
de zijde der regering de aandacht ontvangen, die het verdient. Het is dit jaar honderdvijfentwintig jaar geleden, dat de eerste christelijke pedagogische academie de „christelijke normaalschool op den Klokkenberg" te Nijmegen werd gesticht, nadat twee jaar tevoren op dezelfde plaats de eerste chr ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 50](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/50-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 50
woordde Grosheide: „Dat is juist. Hij doet het niet en hij zou het niet kunnen en eigenlijk ook niet willen". De aprioriteit schakelt het subjectieve criterium uit. Als tweede indicatie van Grosheide's bezig-zijn met het probleem der subjectiviteit zou ik willen noemen zijn critische notities bij ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 9](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/9-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 9
curatoren1879-1888 president 1879-1896 1879-1882 1879-1883 1879-1893 president 1884-1928 president 1886-1890 1890-1919 1891-1907 1913-1932 president 1896-1909 1909-1911 1909-1923 1909-1944 president 1919-1926 1925-1928 1926-1945 1928-1937 1928-1945 1932-1963 1937-1943 1945-1955 1945-1960 1 ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 51](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/51-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 51
menselijke activiteit, waarin het tegendeel van alle „pia fraus" tot belangrijk gegeven werd. Wanneer Grosheide in 1956 schrijft over de geschiedschrijving van de bijbel, spreekt hij over deze subjectiviteit zeer onbevangen, ontspannen en nadrukkelijk. Deze geschiedschrijving - zo zegt hij - is s ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 10](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/10-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 10
1960-1972 president 1962-1963 1962-1972 1963-1972 1965-1971 president 1968-1972 1969-1972 1969-1972 19728Dr. K. van Nes 1971-1972 Dr. W. Bruins Dr. N. E. Geelkerken Dr. D. Bergsma Mr. J. Meynen 1966-1971 Dr. H. H. Sillevis Smitt Ds. K. M. R. van der Beek Th. Booy Mr. P. J. Verdam ...
![Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 74](https://geheugenvandevu.digibron.nl/images/generated/jaarboeken/jaarboek-1971-en-1972/1971/01/01/74-thumbnail.jpg)
Jaarboek 1971 en 1972 - pagina 74
Orthodoxe geloofsgenoten daar, en hij is ten diepste geschokt door de wreedheid van de Turkse vervolgingen ,,quae ob diversum ritum religionum plus solito saevit". Met deze woorden, dat de vervolging, vanwege het verschil in riten der godsdiensten, uitzonderlijk had gewoed, grijpt hij al vooruit ...