GeheugenvandeVU cookies

Voor optimale prestaties van de website gebruiken wij cookies. Overeenstemmig met de EU GDPR kunt u kiezen welke cookies u wilt toestaan.

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies

Noodzakelijke en wettelijk toegestane cookies zijn verplicht om de basisfunctionaliteit van GeheugenvandeVU te kunnen gebruiken.

Optionele cookies

Onderstaande cookies zijn optioneel, maar verbeteren uw ervaring van GeheugenvandeVU.

790 resultaten
Filteren
van 79
1997-01-01
Publicaties VU-geschiedenis
Medische psychologie - pagina 286

Medische psychologie - pagina 286

284 BatelaanInhoud van de huidige cursusDe eerstejaars cursus bestaat uit vijf dagdelen van drie uur ieder. De verschillendereactiewijzen (exploreren, sturend luisteren, toetsen en structureren) en de daarbijbehorende basisvaardigheden (luisteren, ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
380 woorden
Medische psychologie - pagina 287

Medische psychologie - pagina 287

Communicatievaardigheden in de opleiding tot arts 285normen, waarden, emoties en angsten De achterliggende gedachte hierbij is dat pasals iemand zich bewust is van wat en waarom hij iets doet, hij hier eventueel iets aankan vera ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
424 woorden
Medische psychologie - pagina 288

Medische psychologie - pagina 288

286 Batelaanmaken (bijvoorbeeld te vroeg adviezen geven, overtuigen), waardoor heel duidelijkwordt hoe het niét moet. Soms ook wordt een moeilijke situatie besproken. In eenaantal subgroepjes kan een 'plan van aanpak' worden geformuleerd. Uit elksub ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
412 woorden
Medische psychologie - pagina 289

Medische psychologie - pagina 289

Communicatievaardigheden in de opleiding tot arts 287Het uitgeschreven gesprel< en de analyse levert de student in bij zijn/haar docent. Dedocent bestudeert de analyse en geeft aanvullend commentaar op de leerpunten ende ge ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
390 woorden
Medische psychologie - pagina 29

Medische psychologie - pagina 29

stress ziekte en traumaverwerking 27om pogingen om het belang en de betekenis van de situatie te verminderen, hetcontroleren en reguleren van de eigen gevoelens door bij voorbeeldontspanningsoefeningen, het be ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
341 woorden
Medische psychologie - pagina 290

Medische psychologie - pagina 290

288 Batelaancommunicatie moet een arts voldoen''Bij het Studeerbaarheidsfonds is een projectvoorstel ingediend voor het ontwikkelenvan ondersteunend lesmatenaal ter illustratie en demonstratie van degesprekssituaties ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
254 woorden
Medische psychologie - pagina 291

Medische psychologie - pagina 291

DEEL IV RESEARCHIIII ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
3 woorden
Medische psychologie - pagina 292

Medische psychologie - pagina 292

...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
0 woorden
Medische psychologie - pagina 293

Medische psychologie - pagina 293

Oudere Nederlanders en hun ervaringen tijdens de Tweede Wereldoorlog: verwerkingsproblemen op de lange termijn en het zoeken naar betekenis /. Bramsen en H.M. van der Ploeg Samenvatting In dit hoofdstuk wordt ingegaan op ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
343 woorden
Medische psychologie - pagina 294

Medische psychologie - pagina 294

292 Bramsen en Van der PloegDe ervaringen met Vletnamveteranen In de Verenigde Staten hebben een enormeImpuls gegeven aan het denken en schrijven over wat nu 'posttraumatische stress'wordt genoemd. In 1980 werd in het Internationaal gehanteerde psychiatrische ...

Publicaties VU-geschiedenis
J. Huisman
H.M. van der Ploeg
F.J. Snoek
J.G. Wellen
393 woorden
van 79