VU Magazine 1978 - pagina 178
Zojuist verschenen bij Callenbach in samenwerking met Studium Generale -V.U.Dood en stervensbegeleiding Dit is een bundeling van de Studium Génerale-colleges, waarin vanuit verschillende disciplines en levensb e s c h o u w i n g e n a a n d a c h t aan dit actuele o n d e r w e r p w e r ...
VU Magazine 1978 - pagina 179
m magazuw IIn dit nummer: Stadsvernieuwingen zijn gigantische operaties, zowel financieel als technisch. Alle grote steden hebben er wel mee te maken. De vraag echter voor wie de stad nu eigenlijk wordt vernieuwd, is lang niet overal beantwoord, br wordt verhil gediscussieerd tussen gemeen ...
VU Magazine 1978 - pagina 180
VlJ magazine2VlJl11Ilgazinepet veilig$te vervoermiqCielli.Het vu-maqanne IS een maandetukse uuqave van de Vereruqmq voorweenschappeujk onderwus op gereformeerde grondslag. De Verenlgtng staat voor aile arbeid die van haar urtqaat, met name voor het wetenschappeujk onde ...
VU Magazine 1978 - pagina 181
VlJ magazine 3De overlevingskansenbij verkeersongelukken Prof. Van Faassen over autogordels,valhelmen en hoofdsteunenleven thans in Nederland ettelijke honderden mensen, die van de dood gered zijn door de wettelijke verplichting voor bromfietsers tot het dragen van een ...
VU Magazine 1978 - pagina 182
1^ magame 4van de belangrijkste auto-industrieën elkaar (Renault. Peugeot, Volvo, Volkswagen, Mercedes). De huidige situatie kan worden geschetst als een wederzijdse bereidheid van diverse merken om de resultaten van eigen onderzoeken meteen aan anderen ter beschikking te stellen.In ...
VU Magazine 1978 - pagina 183
m magazine 5het niet meer kan rollen, dan is er een redelijke kans dat het ei heel blijft. Zo kwetsbaar als een ei is ook de mens en zeker zijn hoofd. Hoofdletsel is de meest voorkomende doodsoorzaak bij ongelukken. De autogordel dient vooral om te voorkomen dat het hoofd met een snelheid ...
VU Magazine 1978 - pagina 184
yil ma^zine 6krijgen? Voor de bestuurder-eigenaar is dit wellicht niet zo'n probleem. Van hem wordt een handeling gevraagd die hij dagelijks, althans volgens wettelijk voorschrift behoort te verrichten. Passagiers hebben vooral in vreemde auto's daarmee wel problemen. ..Hoe moet dat ding l ...
VU Magazine 1978 - pagina 185
nl magame 7De langzaamste in het verkeer maakt de slechtste kansin een auto, waarbij de kabine voor de inzittenden zodanig verstevigd is, dat bij een botsing vrijwel geen vormveranderingen optreden. De vormverandering aan de auto moet buiten de kabine optreden, hoe meer hoe beter, d ...
VU Magazine 1978 - pagina 186
1 ^ magazine 8Israël, in de ogen van een toerist door Paul Keussledere luchtreiziger kent in deze tijden de wat zelfvoldane, over een zee van tijd beschikkende douanebeambte die in naam van de anonieme autoriteit je paspoort opeist en er met een onbegrijpelijke nieuwsgierigheid in g ...
VU Magazine 1978 - pagina 187
1 ^ magazme 9durende oorlogsdreiging waaraan Israël zich blootstelde de eenheid van het land tenminste behouden bleef. Is dat zo'n punt? Jawel. Straks wil ik wat meer zeggen over de interne spanning in het land zelf. Wat dat aangaat herinner ik me een voorval dat illustratief is voor de te ...